Article Type: Toimittajan valinta

Hyundai suunnittelee tulevaisuuden liikkuvuuselämyksiä metaversumin kautta

Autovista24

Osana laajentumistaan metaversumiin Hyundai on ilmoittanut suunnitelmistaan tarjota tulevaisuuden liikkuvuuskokemuksia virtuaalisessa Motorstudiossa Zepeto metaverse -alustan avulla.

Hyundain digitaalista maailmaa ylläpitää Naver Z, ja Zepeto-alustan kanssa tarjoaa virtuaalisen tilan, jossa käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa toistensa kanssa osallistumalla erilaisiin aktiviteetteihin avatarien avulla. Tämä käyttäjien välinen vuorovaikutus erottaa metaversumin virtuaalisista ja lisätyistä todellisuuksista sulauttaen molemmat digitaaliseen maailmaan.

Hyundai esitteli ensimmäisen virtuaalisen Motorstudion Downtownissa (Future) Zepetossa viime vuonna ja lisää nyt toisen kerroksen näyttelytilaa edistyneemmillä toiminnoilla. Tarjolla on joukko tulevaisuuden liikkuvuuskokemuksia, mukaan lukien S-A1 Advanced Air Mobility, S-Link tarkoitukseen rakennettu liikkuvuus ja S-Hub tulevaisuuden liikkuvuuskeskus.

Ensimmäisen kerroksen messuhallissa, joka jäljittelee Hyundai Motorstudio Seoulin sisä- ja ulkoasua, Zepeton käyttäjät voivat katsoa Hyundain Ioniq-akkusähköautobrändin kampanjaelokuvaa, jossa on korealaisen BTS pop-ryhmän I’m On It -kappale. He voivat myös nähdä julisteita Hyundai x BTS Earth Day -kampanjasta ”For Tomorrow, We Won’t Wait”. Toisen kerroksen messuhallissa vierailijat voivat hankkia S-A1-miniatyyreja ja kokeilla tai ostaa Hyundain ympäristöystävällisen kierrätetyn vaatemalliston. , Re: Style.

Asiakaskokemuksen digitaalisointi

Hyundai on panostanut voimakkaasti liikkuvuuden tulevaisuuteen metaversumien kautta. Digitaalisen maailman suosio on kasvanut COVID-19-pandemian jälkeen, ja se on antanut käyttäjille mahdollisuuden paeta virtuaalitodellisuuteen. Autonvalmistaja on kuitenkin investoinut metaverse-kehitykseen useiden vuosien ajan.

Downtownissa (Future) Zepton käyttäjät voivat kokea erilaisia tulevaisuuden liikkuvuuden ratkaisuja, jotka Hyundai ilmoitti alun perin CES 2020 -messuilla. He voivat kiertää S-Hubin tulevaisuuden liikennekeskusta, ajaa S-A1 kaupunkiajoneuvolla ja kokea kolmea S-Linkin tarkoitukseen rakennetun liikkuvuuden konsepteja, mukaan lukien klinikka, juhlatila ja ruoka-auto.

Viime vuoden kesäkuussa Hyundai Motor tarjosi Sonata N-linjan koeajokokemuksen virtuaalitilassa ensimmäistä kertaa autoteollisuudessa yhteistyössä Zepeton kanssa. Yritys on myös jatkanut kommunikointia milleniaalien ja Gen-Z-sukupolven kanssa tarjoamalla virtuaalisesti interaktiivista sisältöä, kuten ”Hyundai Mobility Adventure”, joka esittelee tulevaisuuden liikkuvuuden elämäntapaa metaversumialustassa Roblox viime syyskuusta lähtien.

”Rakentaakseen vahvoja ja pitkäaikaisia suhteita nuorten sukupolvien kanssa Hyundai Motor luo virtuaalisia kokemuksia, joissa he voivat tutustua brändinäkymiimme ja tulevaisuuden liikkuvuusratkaisuihimme”, sanoo Thomas Schemera, Hyundai Motorin globaali markkinointijohtaja ja asiakaskokemusosaston johtaja. ”Jatkamme virtuaalitodellisuusalustojen käyttöä viestiäksemme brändivisiotamme uusilla virtuaalitiloilla ja sisällöllä. Liity siis joukkoomme metaversumiin.”

Metamobiliteetin käsite

Hyundai esitteli CES 2022-messuilla ”asioiden liikkuvuuden” (’mobility of things’). Autonvalmistaja näkee liikkuvuuden tulevaisuuden metaversumissa. Tämän ansiosta käyttäjät voivat hallita ”digitaalista kaksosta” ollakseen vuorovaikutuksessa esineiden, ihmisten tai lemmikkieläinten kanssa tosielämässä satojen kilometrien päässä ja ohjata avatareja metaversumissa.

Konsepti pitää autot myös ”älykkäinä esineinä”, joiden avulla käyttäjät pääsevät metaversumiin. Hyundai uskoo, että autonomisen tekniikan ansiosta ajoneuvot voivat tulevaisuudessa laajentua toimistotiloiksi, pelialueiksi tai rentoutumiskopeiksi. Matkustamisen aikana asukkaat voivat päästä metaversumiin ja uppoutua erilaiseen todellisuuteen hyödyttääkseen tarpeitaan.

Saadaksesi lisätietoja siitä, kuinka autoteollisuus omaksuu erilaisia todellisuuksia digitaalisten alustojen kautta, kuuntele viimeisin Autovista24 podcast jakso.

Sisällön tarjoaa sinulle Autovista24.

Huomioi, että tämä artikkeli on käännös alkuperäisestä englanninkielisestä artikkelista, joka on julkaistu Autovista24 sivulla ja teksti voi sisältää pieniä kieliopillisia virheitä. Jos tekstissä ilmenee ristiriitaisuuksia tai epäjohdonmukaisuuksia käännetyn tekstin ja englanninkielisen tekstin välillä, englanninkielinen versio on aina etusijalla.

Siirry Autovista24-verkkosivulle

Kian uusi Niro Plus “purpose-built” sähköauto

Kia vahvisti asemaansa kestävien liikkuvuusratkaisujen tarjoajana lanseeraamalla hiljattain Niro Plussan, joka on yrityksen ensimmäinen tarkoitukseen suunniteltu ajoneuvo (PBV, purpose-built vehicle). Uutta sähköautoa (EV) käytetään Etelä-Koreassa nollapäästöisenä taksina, ja valmistaja uskoo, että mallista tulee tärkeä osa tulevaisuuden liikennettä.

Yrityksen tavoitteena on tuoda markkinoille oma PBV-mallisto vuoteen 2025 mennessä ja pyrkiä PBV-markkinoiden johtajaksi vuosikymmenen loppuun mennessä. Siihen asti yritys keskittyy muokkaamaan olemassa olevia mallejaan erityistarkoituksiin.

Niro Plus on räätälöity erityisesti taksi- ja kuljetusalan yrityksille, mutta se sopii myös yksityisasiakkaille vapaa-ajan tarkoituksiin, kuten retkeilyyn. Kia esitteli täysin uuden Niro-mallin ensimmäisen kerran marraskuussa 2021 Soul Mobility Show -tapahtumassa.

Niro Plus -mallin ei-taksiversio tulee saataville tietyillä ulkomaisilla markkinoilla vuoden 2022 lopussa. Autoa myydään akkusähköautona (BEV), pistokehybridinä (PHEV) ja hybridinä (HEV).

Kia haluaa osoittaa sitoutuneensa ympäristöystävällisempään tuotantoon. Niro Plus -auton valmistukseen käytetään kestäviä materiaaleja, jotka on valmistettu kierrätetystä tapetista, eukalyptuksen lehdistä ja vesipohjaisesta maalista. Kia aikoo laajentaa ympäristöystävällisten materiaalien valikoimaa, ja se aikoo myös luopua eläinten nahan käytöstä.

Uudenlaista liikkuvuutta

”Kia muuttaa liiketoimintastrategiaansa ja keskittyy tästä lähin sähköautojen suosimiseen ja uusien, käyttäjien tarpeisiin räätälöityjen tuotteiden käyttöönottoon eri puolilla maailmaa,” sanoo Sangdae Kim, Kia eLCV-liiketoimintayksikön johtaja. ”Niro Plus on ensimmäinen askeleemme PBV-maailmaan, josta löytyy paljon potentiaalia tulevalle kehitykselle.”

Kia lanseerasi helmikuussa Ray Van -mallin, jota kuvailtiin Etelä-Korean ensimmäiseksi yksipaikkaiseksi pakettiautoksi. Ray Van on suunniteltu vastaamaan pienten rahtikuljetusten kasvavaan kysyntään.

Vuonna 2025 Kian ensimmäinen PB-ajoneuvo on todennäköisesti keskikokoinen ajoneuvo. Niro Plus on askel lähemmäs ympäristöystävällisempää Kiaa. Pandemian aikana jakelu- ja logistiikkapalvelujen kysyntä on kasvanut, ja Kia pyrkii lisäämään PBV-valikoimaansa, jotta sähköautot voisivat tarjota vaihtoehdon julkiselle liikenteelle. Kian mukaan tulevia sähköautomalleja voisi kuvailla jopa liikkuviksi toimistoiksi.

Ensimmäisen sukupolven Niro crossover EV -malliin perustuva Niro Plus -taksimalli sisältää lisäparannuksia. Niro Plus -taksimalli on 10 mm pidempi ja 80 mm korkeampi. Matkustamon tilat ovat suuremmat rungon ohuempien rakenteiden ja ohuempien istuinten ansiosta. Myös monitoiminäyttöä on parannettu, ja Kia aikoo tarjota OTA-päivityksiä ja -palveluita..

Meret puhtaaksi

Osana Kian tavoitetta kehittyä kestävän liikkuvuuden tarjoajaksi yritys on myös solminut seitsenvuotisen yhteistyösopimuksen kansalaisjärjestö The Ocean Cleanupin kanssa, joka kehittää teknologioita muovin poistamiseksi maailman meristä.

Kumppanuus on osa Kian strategiaa kestävän kehityksen edistämiseksi, ja yritys pyrkii nostamaan tuotannossa käytettävän kierrätysmuovin osuuden 20 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi Kia tukee taloudellisesti kansalaisjärjestöjä sekä merten ja jokien puhdistushankkeita. Kierrätetty muovi päätyy sitten Kian tuotteisiin.

”Muovi ei itsessään ole huono materiaali, mutta sitä on käytettävä vastuullisesti”, sanoo The Ocean Cleanup -järjestön perustaja ja toimitusjohtaja Boyan Slat. ”Haluamme todistaa, että kierrätysmuovia voidaan käyttää kestävästi.”

Kian emoyhtiö Hyundai tukee samankaltaisia hankkeita. Yritys onkin tehnyt yhteistyötä Healthy Seas -järjestön kanssa merten saastumisen torjumiseksi ja aikoo käyttää kierrätetyistä kalastusverkoista löytyvää nailonia ajoneuvojen varustamiseen kestävämmillä tuotteilla.

Sisällön tarjoaa sinulle Autovista24.

Huomioi, että tämä artikkeli on käännös alkuperäisestä englanninkielisestä artikkelista, joka on julkaistu Autovista24 sivulla ja teksti voi sisältää pieniä kieliopillisia virheitä. Jos tekstissä ilmenee ristiriitaisuuksia tai epäjohdonmukaisuuksia käännetyn tekstin ja englanninkielisen tekstin välillä, englanninkielinen versio on aina etusijalla.

Siirry Autovista24-verkkosivulle