Artikkelit

Lancia elvyttää tavaramerkkiään ja laajentaa Euroopan markkinoille EV-malliston avulla

Autovista24 | 10 kesä 2022

Kirjoittajasta

Autovista24

Autovista24 provides specialist information for Europe’s automotive decision makers. The platform hosts news analysis, original research, interviews, webinars, videos and podcasts. Autovista24 journalists combine proprietary data with timely research and analysis – all while tapping into Autovista Group’s pan-European team of automotive experts to ensure that users benefit from highly-relevant content.

Lancia on antanut lisätietoja 10-vuotisstrategiastaan. Italialainen yritys aikoo panostaa sähköautoihin elvyttääkseen myyntiä ja päästäkseen takaisin Euroopan markkinoille. Stellantiksen omistama valmistaja alkaa tuottaa kolmea uutta mallia vuodesta 2024 alkaen.

Sähköistäminen on avainasemassa, sillä Lancian tavoitteena on tuoda markkinoille vain täyssähköautoja vuodesta 2026 alkaen, ja vuodesta 2028 alkaen Lancia haluaa sitoutua myymään pelkästään täyssähköautoja, kunhan polttomoottorimalleista on luovuttu. Yritys on nyt valmis laajentumaan Eurooppaan ja kohdistaa suunnitelmansa aluksi muutamiin maihin.

Lancia on jo vuosia ollut arvostettu merkki Italiassa, mutta se on lähes kadonnut muilta Euroopan markkinoilta. Yritys toivoo voivansa kääntää onnensa nimitettyään viisi uutta brändijohtajaa Ranskaan, Saksaan, Espanjaan, Belgiaan ja Alankomaihin.

Lancian renessanssi

Lancia katsoo tulevaisuuteen kunnianhimoisesti. Yritys esitteli viime vuonna niin sanotun renessanssistrategiansa, jonka tavoitteena on palata Euroopan suurille markkinoille. Lancia-merkin kansainvälistämiseen sisältyy 100 jälleenmyyjän verkoston luominen 60 Euroopan kaupunkiin. Puolet myynnistä on tarkoitus tehdä verkossa.

”Lancia […] ottaa ensimmäisen askeleen tullakseen uskottavaksi ja arvostetuksi premium-merkiksi. Viime syyskuussa hyväksytty 10-vuotissuunnitelmamme on nyt käynnissä,” sanoo Lancia-merkin toimitusjohtaja Luca Napolitano.

”Edustamme italialaista tyyliä, ja tämä on renessanssimme. Innovaatio ja ajaton muotoilu ovat aina olleet keskeisiä arvojamme, ja nyt haluamme lisätä listalle kestävyyden, asiakaskeskeisyyden ja vastuullisuuden,” Napolitano jatkaa.

Uuden Lancia Ypsilon -mallin lanseeraus merkitsee strategian aloituspistettä. Autossa on 100-prosenttisesti sähköistetty voimansiirto, se kuuluu B-segmenttiin, ja se on noin neljä metriä pitkä.

Lancia toi markkinoille tulee uuden lippulaivamallin, joka 4,6 metrin pituudellaan kuuluu Euroopan suurimpaan segmenttiin. Kolmas malli, Delta, tulee markkinoille vuonna 2028, ja Lancia kuvailee sitä ”veistokselliseksi ja lihaksikkaaksi autoksi”, jonka pituus on 4,4 metriä.

“Italialaista eleganssia”

Kolme uutta mallia kattavat 50 prosenttia markkinoista, ja ne voivat auttaa parantamaan Stellantisin suorituskykyä premium- ja luksussegmentillä. Vaikka yritys keskittyykin sähköajoneuvoihin, tavoitteena on kiinnittää enemmän huomiota myös kestävään kehitykseen. Lancian uudessa mallistossa käytetään kierrätysmateriaaleja, ja puolet käsiteltävistä pinnoista on valmistettu ekologisesti kestävistä materiaaleista.

Lancian mukaan asiakkaille tarjotaan ”italialaista eleganssia”, ja seuraavan sukupolven malleissa on intuitiivinen ajoneuvotekniikka ja minimalistinen virtuaalinen käyttöliittymä, jonka avulla voidaan ohjata äänijärjestelmää, ilmastointia ja valaistusta yhdellä painikkeella.

Pitkän aikavälin strategia avaa Lancian uuden luvun. Juuri nämä viisi Euroopan markkinaa valittiin, koska ne ovat menestyneet hyvin B-segmentissä. Saksa ja Alankomaat ovat lisäksi avainasemassa autojen verkkomyynnissä.

Sisällön tarjoaa sinulle Autovista24.

Huomioi, että tämä artikkeli on käännös alkuperäisestä englanninkielisestä artikkelista, joka on julkaistu Autovista24 sivulla ja teksti voi sisältää pieniä kieliopillisia virheitä. Jos tekstissä ilmenee ristiriitaisuuksia tai epäjohdonmukaisuuksia käännetyn tekstin ja englanninkielisen tekstin välillä, englanninkielinen versio on aina etusijalla.

Siirry Autovista24-verkkosivulle

BMW Groupilta on tulossa lisää sähköautoja ja vetyautoja

01 huhti 2022

BMW keskittyy nyt edistämään sähköistämis- ja kestävyyshankkeita pyrkiessään takaisin johtoasemaan sähköajoneuvoteknologian alalla. Yritys on tiedottanut Neue Klasse (Uusi luokka) -ajoneuvosarjaansa koskevista päivitetyistä suunnitelmista ja jatkaa...

Ford perustaa erilliset sähköauto- ja polttomoottoriautoyhtiöt

18 maalis 2022

Ford perustaa kaksi erillistä mutta toisiinsa tiiviisti linkittyvää yhtiötä. Ford Model e tulee keskittymään sähköautoihin ja Ford Blue polttomoottoriautoihin. Uudet yksiköt liittyvät yhtiön hyötyajoneuvohaaraan Ford...

Kian uusi Niro Plus “purpose-built” sähköauto

13 touko 2022

Kia vahvisti asemaansa kestävien liikkuvuusratkaisujen tarjoajana lanseeraamalla hiljattain Niro Plussan, joka on yrityksen ensimmäinen tarkoitukseen suunniteltu ajoneuvo (PBV, purpose-built vehicle). Uutta sähköautoa (EV) käytetään Etelä-Koreassa...

Kyllä, haluan rekisteröityä vastaanottamaan uutisia.

* Pakollinen kenttä


Kyllä, haluan vastaanottaa seuraavan sähköpostin:
Autovista24: autoilualan uutisia, näkemyksiä, tutkimuksia ja tietoa tapahtumista – Lähettäjä: Autovista24, lähetetään silloin tällöin.

Käytämme sähköposteissamme pikseleitä seurataksemme sähköpostien avauksia, edelleenlähetyksiä ja linkkien klikkauksia. Tämä auttaa meitä seuraamaan ja mittaamaan sähköpostilähetystemme tehokkuutta. Yhdistämme tämän antamiisi tietoihin verkkoselailuinformaatiosi kanssa, voidaksemme räätälöidä ja parantaa markkinointiamme, sekä yksilöidä käyttökokemustasi verkkosivuillamme. Kun tilasit sähköpostilähetyksemme, annoit meille luvan lähettää sinulle valitsemiasi sähköpostilähetyksiä käyttämällä antamiasi tietoja ja luvan käyttää seurantapixeleitä. Voit perua suostumuksesi päivittämällä valintasi seuraamalla linkkiä “Email Preference Centre”, joka löytyy kaikista vastaanottamistasi sähköposteista. Lisätietoja miten käsittelemme yksilöityä dataa löydät Autovista Group Privacy Policy and the Autovista Privacy Policy.