Osana laajentumistaan metaversumiin Hyundai on ilmoittanut suunnitelmistaan tarjota tulevaisuuden liikkuvuuskokemuksia virtuaalisessa Motorstudiossa Zepeto metaverse -alustan avulla.
Hyundain digitaalista maailmaa ylläpitää Naver Z, ja Zepeto-alustan kanssa tarjoaa virtuaalisen tilan, jossa käyttäjät voivat olla vuorovaikutuksessa toistensa kanssa osallistumalla erilaisiin aktiviteetteihin avatarien avulla. Tämä käyttäjien välinen vuorovaikutus erottaa metaversumin virtuaalisista ja lisätyistä todellisuuksista sulauttaen molemmat digitaaliseen maailmaan.
Hyundai esitteli ensimmäisen virtuaalisen Motorstudion Downtownissa (Future) Zepetossa viime vuonna ja lisää nyt toisen kerroksen näyttelytilaa edistyneemmillä toiminnoilla. Tarjolla on joukko tulevaisuuden liikkuvuuskokemuksia, mukaan lukien S-A1 Advanced Air Mobility, S-Link tarkoitukseen rakennettu liikkuvuus ja S-Hub tulevaisuuden liikkuvuuskeskus.
Ensimmäisen kerroksen messuhallissa, joka jäljittelee Hyundai Motorstudio Seoulin sisä- ja ulkoasua, Zepeton käyttäjät voivat katsoa Hyundain Ioniq-akkusähköautobrändin kampanjaelokuvaa, jossa on korealaisen BTS pop-ryhmän I’m On It -kappale. He voivat myös nähdä julisteita Hyundai x BTS Earth Day -kampanjasta ”For Tomorrow, We Won’t Wait”. Toisen kerroksen messuhallissa vierailijat voivat hankkia S-A1-miniatyyreja ja kokeilla tai ostaa Hyundain ympäristöystävällisen kierrätetyn vaatemalliston. , Re: Style.
Asiakaskokemuksen digitaalisointi
Hyundai on panostanut voimakkaasti liikkuvuuden tulevaisuuteen metaversumien kautta. Digitaalisen maailman suosio on kasvanut COVID-19-pandemian jälkeen, ja se on antanut käyttäjille mahdollisuuden paeta virtuaalitodellisuuteen. Autonvalmistaja on kuitenkin investoinut metaverse-kehitykseen useiden vuosien ajan.
Downtownissa (Future) Zepton käyttäjät voivat kokea erilaisia tulevaisuuden liikkuvuuden ratkaisuja, jotka Hyundai ilmoitti alun perin CES 2020 -messuilla. He voivat kiertää S-Hubin tulevaisuuden liikennekeskusta, ajaa S-A1 kaupunkiajoneuvolla ja kokea kolmea S-Linkin tarkoitukseen rakennetun liikkuvuuden konsepteja, mukaan lukien klinikka, juhlatila ja ruoka-auto.
Viime vuoden kesäkuussa Hyundai Motor tarjosi Sonata N-linjan koeajokokemuksen virtuaalitilassa ensimmäistä kertaa autoteollisuudessa yhteistyössä Zepeton kanssa. Yritys on myös jatkanut kommunikointia milleniaalien ja Gen-Z-sukupolven kanssa tarjoamalla virtuaalisesti interaktiivista sisältöä, kuten ”Hyundai Mobility Adventure”, joka esittelee tulevaisuuden liikkuvuuden elämäntapaa metaversumialustassa Roblox viime syyskuusta lähtien.
”Rakentaakseen vahvoja ja pitkäaikaisia suhteita nuorten sukupolvien kanssa Hyundai Motor luo virtuaalisia kokemuksia, joissa he voivat tutustua brändinäkymiimme ja tulevaisuuden liikkuvuusratkaisuihimme”, sanoo Thomas Schemera, Hyundai Motorin globaali markkinointijohtaja ja asiakaskokemusosaston johtaja. ”Jatkamme virtuaalitodellisuusalustojen käyttöä viestiäksemme brändivisiotamme uusilla virtuaalitiloilla ja sisällöllä. Liity siis joukkoomme metaversumiin.”
Metamobiliteetin käsite
Hyundai esitteli CES 2022-messuilla ”asioiden liikkuvuuden” (’mobility of things’). Autonvalmistaja näkee liikkuvuuden tulevaisuuden metaversumissa. Tämän ansiosta käyttäjät voivat hallita ”digitaalista kaksosta” ollakseen vuorovaikutuksessa esineiden, ihmisten tai lemmikkieläinten kanssa tosielämässä satojen kilometrien päässä ja ohjata avatareja metaversumissa.
Konsepti pitää autot myös ”älykkäinä esineinä”, joiden avulla käyttäjät pääsevät metaversumiin. Hyundai uskoo, että autonomisen tekniikan ansiosta ajoneuvot voivat tulevaisuudessa laajentua toimistotiloiksi, pelialueiksi tai rentoutumiskopeiksi. Matkustamisen aikana asukkaat voivat päästä metaversumiin ja uppoutua erilaiseen todellisuuteen hyödyttääkseen tarpeitaan.
Saadaksesi lisätietoja siitä, kuinka autoteollisuus omaksuu erilaisia todellisuuksia digitaalisten alustojen kautta, kuuntele viimeisin Autovista24 podcast jakso.
Sisällön tarjoaa sinulle Autovista24.
Huomioi, että tämä artikkeli on käännös alkuperäisestä englanninkielisestä artikkelista, joka on julkaistu Autovista24 sivulla ja teksti voi sisältää pieniä kieliopillisia virheitä. Jos tekstissä ilmenee ristiriitaisuuksia tai epäjohdonmukaisuuksia käännetyn tekstin ja englanninkielisen tekstin välillä, englanninkielinen versio on aina etusijalla.